دلایل بازسازی یک ساختمان

0 دیدگاه

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که دلیل بازسازی یک ساختمان چیست؟

 

بسیاری از صاحب‌خانه‌ها بعد از مدتی به دلایل مختلف به فضای بیشتری نیاز پیدا می‌کنند و اولین تصمیم، نقل مکان به خانه‌ای بزرگتر است؛ اما با یک حرکت هوشمندانه و استفاده بهینه از فضا، می‌‌توان تصمیم کم هزینه‌تری گرفت. به طورمثال یک خانه یک خوابه بزرگ را می‌توان به یک خانه با چند اتاق خواب تبدیل کرد و یا با حذف دیوارهای اضافی و یا اتاق‌های کوچک، فضای نشیمن یا آشپزخانه را بزرگ‌تر کرد.

ممکن است حتی به فروش خانه‌ خود نیز فکر کنید، در صورتی که گاهی اوقات با انجام بازسازی اصولی می توانید به نتیجه بهتری برسید. همچنین با توجه به قیمت‌های روزافزون املاک، ممکن است تصمیم بگیرید که خانه‌ی قدیمی‌ای خریداری کنید و آن را بازسازی کنید تا هزینه‌ی کمتری صرف کنید.

در هر کدام از این شرایط که هستید؛ ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین تصمیم را بگیرید.

 

از کجا شروع کنیم؟

 

لیستی از اولویت‌ها و خواسته‌های خود تهیه کنید.

بررسی کنید که کدام قسمت از خانه شما، نیاز به بازسازی و تغییر دارد. آیا اصلا فضای بازسازی را دارید یا باید بعضی از دیوارها را تخریب کنید؟ شما باید متناسب با سبک خانه و نحوه زندگی خود تصمیم بگیرید و در انجام کارها و حتی انتخاب رنگ‌ها به وسیله‌های موجود در منزل و مبلمان خود دقت کنید. شما می‌توانید از مدل‌های موجود در سایت‌ها برای انتخاب طرح ذهنی خود استفاده کنید و فضای مورد نیاز خود را ترسیم کنید، فقط خیلی رویایی فکر نکنید!

 

 

بودجه‌بندی کنید.

اولین و مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد بازسازی ساختمان و منزل مسکونی خود را دارند؛ هزینه‌های مربوط به آن می‌باشد و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر، پرداختن به این امور باید با دقت بالا انجام شود تا بتوان یک پروژه بازسازی را با کمترین هزینه و بهترین کیفیت به اتمام رساند.

پروژه بازسازی شما چه کوچک باشد چه بزرگ، باید تصویر روشنی از هزینه‌هایی که می‌توانید پرداخت کنید داشته باشید. آیا پس‌انداز شما برای اینکار کافی است یا باید از وام‌های نوسازی استفاده کنید؟ بودجه‌بندی شما باید شامل هزینه پرداختی برای مواد، اتصالات، تخریب، عایق بندی، تعویض وسایل و دستمزد کارگران باشد. به این فکر کنید که اگر در هنگام بازسازی به لوله‌های قدیمی یا سیم‌های برق پوسیده برخوردید توان مالی تعویض آن‌ها را دارید؟ مقداری از بودجه خود را هم برای موارد غیرمنتظره پس‌انداز کنید. گاهی اوقات همه چیز طبق برنامه‌ریزی شما پیش نمی‌رود!

 

آیا برای ایجاد تغییرات خواسته شده به طراح نیاز دارید؟

آیا برای ایجاد تغییراتی که می‌خواهید در خانه خود انجام دهید نیاز به طراح دارید یا خود شما از پس همه کارها برمیآیید؟ این نکته را هم در نظر بگیرید که شاید اگر خودتان اینکار را انجام دهید هزینه کمتری بدهید ولی با سپردن کار به فردی خبره، هم در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم کار به صورت اصولی انجام می‌شود. برای مثال طراحان دکوراسیون در مواجهه با خانه‌های کوچک، با رعایت برخی نکات اصولی در هنگام بازسازی منزل، می‌توانند از فضاهای موجود حداکثر استفاده را نموده و از طرف دیگر تا حد ممکن آپارتمان را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهند.

 

 

زمان‌بندی کنید.

با توجه به سبک زندگی خود و میزان فضایی که می‌خواهید بازسازی کنید؛ مشخص کنید چقدر زمان برای اینکار در نظر گرفته‌اید، و به این نکته توجه کنید که اگر به هر دلیلی انجام پروژه شما به تعویق افتاد در روند زندگی خود دچار مشکل نشوید.

 

در زمان بازسازی، کجا زندگی خواهید کرد؟

خبر خوب اینکه برای بازسازی قسمت کوچکی از خانه نیاز به نقل مکان به جای دیگری نیست و فقط کافی است برای مدت کوتاهی در یکی از اتاق‌های خانه خود زمان را سپری کنید. ولی اگر قصد بازسازی کل خانه خود را دارید برای مدت زمانی که این کار را انجام می‌دهید باید جایی برای زندگی کردن در نظر بگیرید.

 

 

جمع بندی نکات

بعد از بررسی نکات گفته شده شما می‌توانید با اطلاعات درست و دقیق تصمیم به بازسازی منزل یا محل کار خود بگیرید و از شرکت‌های پیمانکار برای انجام بازسازی منزل و یا محل کار خود استفاده نمایید.

اگر می‌خواهید پروژه بازسازی شما در سریعترین زمان ممکن، با کم‌ترین بهم ریختگی و آسیب به وسیله‌هایتان، همچنین با استفاده از مصالح با کیفیت که سبک و ایمن در برابر زلزله هستند و توسط تیمی متخصص انجام شود، سامانه خدمات کی‌پلاس در این مسیر همراه شما خواهد بود.

 

"یک کلیک فاصله تا سقف و دیوار دلخواه شما"

دیدگاه ها

    دیدگاه خود را یادداشت نمایید