چگونه کیفیت آکوستیکی محیط را بالا ببریم؟

0 دیدگاه

چگونه کیفیت آکوستیکی محیط را بالا ببریم؟

 

روزی نیست که سر و صدای آزاردهنده بوق وسایل نقلیه، ساخت و ساز ساختمان‌های جدید، صدای مزاحم همسایگان را نشنویم. در واقع همگی به نوعی از سر و صداهای ناخواسته و مزاحم شاکی هستیم و با انواع و اقسام آلودگی‌های صوتی دست و پنجه نرم می‌کنیم. شاید برای خیلی‌ها قرار گرفتن در معرض آلودگی‌ صوتی به یک عادت تبدیل شده باشد، اما بعضی از افراد دیگر از این صداهای ناخواسته و مزاحم خسته شده‌اند و می‌خواهند یکبار برای همیشه یک راه حل مناسب برای این معضل پیدا کنند.

از خانه‌ها و ساختمان‌های اداری هم که بگذریم، محیط‌های بیمارستانی و هتل‌ها هم از جمله مکان‌هایی هستند که به سکوت بیشتری نیاز دارند و باید فکری به حال مقابله با صداهای ناخواسته و آلودگی صوتی کنند. اما آیا راه حل خوبی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ بله، پاسخ مثبت است. استفاده از عایق صوتی می‌تواند تا حد زیادی آرامش را به محیط کار یا زندگی شما برگرداند. ما در این مطلب به شما نشان خواهیم داد که چه محصولاتی برای بهبود آسایش صوتی محیط زندگی و کار شما مناسب‌تر است.

منظور از عایق صوتی چیست؟

اساسا هدف نهایی استفاده از عایق صوتی این است که فضای آرامی را برای شما فراهم کند تا شما در محیط کار یا زندگی بتوانید با آرامش کامل فعالیت‌های روزانه خود را دنبال کنید. علاوه بر این، استفاده از دیوارهایی با خاصیت عایق صوتی مناسب شما را از شر صداهای مزاحم همسایگان نیز خلاص می‌کند و با جلوگیری از ایجاد صدای مزاحم بیش از حد، آرامش و آسایش کاملی را برای شما و اعضای خانواده فراهم می‌کند. در نهایت، می‌تواند ارزش ملک شما را هم افزایش دهد، بخصوص در مکان‌های پر سر و صدایی که افراد به دنبال آرامش و حفظ حریم خصوصی هستند.

بر این اساس، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود کیفیت آکوستیکی محیط استفاده از پنل‌های آکوستیک است. در ادامه بیشتر با این پنل‌ها آشنا می‌شوید.

پنل‌‌های آکوستیک چطور عمل می‌کنند؟

صدا در اتاق‌ هایی با سطوح صاف، براق و سختی مانند بتن، شیشه، سنگ و کاشی بیشتر منعکس می‌شود. با این حال، استفاده از مواد نرم و جاذب تا حد زیادی به کاهش میزان نویز و انعکاس صدا کمک می‌کند. این صداها که در فعالیت‌های روزمره با آنها سر و کار داریم صحبت کردن افراد، صدای تجهیزات اداری و موارد دیگر را شامل می‌شود. برای حل این مشکل، پنلهای‌ آکوستیک با قابلیت جذب امواج صوتی و بهبود کیفیت انتشار صدا و افزایش آرامش و سکوت در محیط کار و زندگی طراحی و ساخته شده اند.

توجه داشته باشید که هدف از آکوستیک کردن فضا به وجود آوردن سکوت کامل نیست، بلکه افزایش حریم خصوصی در زمان مکالمه، توانایی تمرکز و همچنین کاهش میزان استرس افراد در هنگام مواجهه با صداهای ناخواسته است. علاوه بر این، پنل‌های آکوستیک در طرح های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید بهترین طرح را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید. این محصولات علاوه بر بهبود آسایش صوتی، ظاهر فضای داخلی ساختمان شما را هم زیباتر می‌کنند.

کاربرد پنل‌های آکوستیک در بیمارستان‌ها و هتل‌ها

همانطور که گفتیم، امروزه از پنل‌های آکوستیک به طور وسیعی در خانه‌ها، آپارتمان‌ها و ساختمان‌های اداری برای کاهش صداهای مزاحم استفاده می‌شود. با این حال، استفاده از این پنل‌ها تنها به این موارد محدود نمی‌شود. بیمارستان‌ها هم یکی از محیط‌هایی هستند که شدیدا به آرامش و سکوت نیاز دارند. از این نظر، به دلیل کارآمدتر بودن پنل‌های آکوستیک در کاهش صداهای مزاحم، بیمارستان نیکان غرب در شهر تهران با کمک متخصصان مجرب شرکت کی پلاس به این پنل‌ها مجهز شده است.

درست شبیه بیمارستان‌ها، هتل‌ها هم به سکوت و آرامش نیاز دارند. هیچ فردی دوست ندارد در هتلی اقامت کند که صدای آزاردهنده‌ اتاق های مجاور در داخل اتاق شنیده شود. به همین دلیل، بسیاری از هتل‌ها تلاش می‌کنند با بهبود خاصیت آکوستیک اتاق‌ها فضای آرام و دلپذیری را برای مسافران فراهم کنند. هتل امیران در شهر نیشابور با کمک مجریان مورد تایید شرکت کی پلاس از پنل‌های آکوستیک برای کاهش سر و صداهای ناخواسته در فضاهای داخلی استفاده کرده است.

مشخصات منحصر به فرد پنل‌های آکوستیک

طراحـی و تنظیـم صـدای محیط با اسـتفاده از پنل های آکوسـتیک کی پلاس در سـاختارهای سـقف کاذب و دیوارهای پوششـی امکان پذیر میباشـد. سـوراخ های موجـود در ایـن پنل هـا باعـث بـه وجود آمـدن خاصیت جذب صوت بالا در آن ها میشـود. بر همین اسـاس، میزان انتشـار صدا در محیـط توسـط ایـن نـوع پنـل قابـل کنتـرل بـوده و کیفیت آکوسـتيکي محيـط افزايش پيـدا ميکنـد و مکالمه در محيـط قابل فهم تر ميشـود. علاوه بـر جـذب بـالاي امـواج صوتـي و افزايـش قابليـت آکوسـتيک در فضـا، ايـن پنل ها بـا طرح هـاي متنـوع و قابليت رنگ آميـزی، ظاهـري زيبا و متفـاوت را در محيـط ايجـاد ميکند.

بنابراین، شما با توجه به حال و هوای فضای مربوطه می‌توانید آنها را رنگ آمیزی کنید که قطعا این کار به افزایش زیبایی محیط کار و زندگی شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پنل‌ها می‌توانید به وبسایت کی پلاس مراجعه کنید.

 

ما آرامش را برای شما به ارمغان می‌آوریم

سامانه خدمات کی پلاس به عنوان پلی میان متخصصان با تجربه و مشتریان اولین بازار آنلاینی محسوب می‌شود که تنها بر ارائه خدمات اجرای سیستم‌های ساخت و ساز خشک تمرکز کرده است. شما می‌توانید از طریق این سامانه نسبت به نصب پنل‌های آکوستیک در ساختمان خود اقدام کنید. برای انجام این کار می‌توانید از طریق وبسایت مربوطه بصورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنید تا متخصصان آموزش دیده و مورد تایید به شما معرفی شوند. توجه داشته باشید که در مدت انجام پروژه و در صورت درخواست شما بازرسی رایگان انجام می‌شود.

از همه مهمتر، در تمامی پروژه‌ها از محصولات اصل و با کیفیت استفاده خواهد شد تا نتیجه نهایی همان چیزی باشد که شما انتظار دارید.  

دیدگاه ها

    دیدگاه خود را یادداشت نمایید